Carlijntje op reis

De noordpoolexpress

De avond uit in Bangkok was een ware belevenis. De sfeer zat er 's middags al goed in omdat de straat waarin ons schattige ' mango langoon' hostel aan zat, een soort trotoir is met alleen maar barretjes, staletjes, muziek, kraampjes met heerlijkruikend etenen er liepen de meest uiteenlopende backpack stelletjes rond. Toch verlieten wij dit heerlijk sfeervolle straatje en gingen op pad naar Kao san raod. Dat is DE backpackersstraat, en hij wordt niets voor niets zo genoemd want het barst er van de mensen die als ezels met enorme tassen rondzuilen op zoek naar een plekje om te overnachten of die gewoon lekker aan het relaxen zijn. We zijn daar tot de conlcusie genomen dat als je gaan reizen je het beste naakt naar die straat kan gaan want ALLES is er te koop. Van birkenstock slippers tot lonely planet en de meeste shirtjes die je ziet zijn helaas leuker dan de collectie die je in je eigen tas hebt zitten. Erg frustrerend, vooral als je weet dat je niets kunt kopen omdat er nou eenmaal niets meer indie tas past(en onze ruggen ook niet meer kunnen verdragen). Naeen cocktail, een lekker bakje pad tai en het horen van het liedje 'lean back' zijn we naar de thaise uitgaansstraat gegaan om te zien wat daar te beleven viel. Nadat de taxi chauffeur ons 10 km verop had afgezet kwam wij aan bij een soort luxe straat vol met huge uitsmijters en lange rijen vol opgedofte thaise jeugdwachtend totdat ze naar binnen konden gaan. Gelukkig viel ons fake id niet op ( hier moet je 21 zijn op uit te kunnen gaan) en kwamen wij aan in een koude grote luxe hippe club met luide neger muziek. In de wc werd je zelfs begeleid door je persoonlijke assistant die zelfs met een doekje je wc bril nog even oppoetstte. De mensen stonden allemaal in groepjes bij hun eigen lage, vierkantje tafeltje waarpronkt een fles Jonny Walker op stond en danste en er een beetje lafjes omheen.De ruimte tussen de tafels was niet echt dansbaar dus zijn we maar tussen een groep amerikanen gaan staan die de enige ruimte bezette zonder tafeltjes en hebben daar de hele avond heerlijk gedanst. 's nacht zijn wij weer door een taxi voor onze deur afgezet, Bangkok is echt heerlijk qua openbaar vervoer, je kunt altijd overal heen voor weinig geld en na de lange trappen van ons hostel te hebben getrotseerd zijn we doodmoe in slaap gevallen. De volgende dag hebben we lekker van ons bed genoten en rond 12 uur zijn wij met de boot naar Chinatown gegaan en hebben daar heerlijk ronggeneusd in de massa's uitpuilende stalletjes vol met de meest aparte dingen. 's avond hebben wij het op onze brakke maag aangedurft om in een India's restaurant te gaan eten in een rustgevend binnenplekje. Onze magen hebben het gehouden en we hebben heeeeeerijk gegeten. Voldaan nog even rondgelopen en toen vroeg de wekker gezet, onze kleren weer in de backpacks gepropt en de volgende morgen vroeg opgestaan. Woensdag morgen zijn we namelijk met de trein 650 km naar het zuiden gereist om op Surat Thani verder.
Toen we trein inkwamen was het koud. Toen wij eventjes zaten was het nog kouder. Toen wij gingen rijden en ondertussen zelf vesten hadden aangetrokken waren onze vingers blauw en ons kippenel leek chronisch. Maar de stewardess van de trein, jaja er was zelf een stewardess in deze noordpoolexpres, had geen medelijden met ons en wilde die verdomde airco absoluut niet zachter zetten. De medepassagiers leken er op voor te zijn bereidt en hadden zich in ski pakken gewerkt om te blijven leven. Maargoed, we hadden, door de bruinaangeslagen ruiten, wel een mooi uitzicht en een man die een hele fles wisky naar binnen had gewerkt, misschien zijn manier om warm te blijven, was ook wel amsusant toen hij uitbeelde aan de hele trein dat hij graag James Bond wilde zijn. Jammer genoeg kon hij in zijn staat zijn plas niet ophouden en werd de koude lucht nu voorzien van een lekker luchtje pis..! Gatver!

Na te zijn ontdooid hebben we onze reis voortgezet via een taxi en een grote ferry(met heerlijk thais eten) naar koh Samui, de boot naar Koh Phangan ging helaas niet meer. Na een stormachtige nacht hebben we ons prima hotelletje vroeg verlaten en zijn rond 1 uur op Koh Phangan aangekomen. Hier hadden we al snel andere mensen ontmoet die ook naar de half moon gingen en met zn allen zijn we in een taxi gekropen die ons midden in de jungle heeft afgezet. In tegenstelling met de full moon party, die op ons grote strand plaats vindt speelt de halfmoonparty zich midden in de rimboe af. De dj's stonden ook met grote stellages tussen de bomen en de open plek was bedekt met prachtige blacklight, hypnotiserende beelden die je al in de goede sfeer brachten. Er waren veel leuke mensen uit alle uithoeken van de wereld, goede muziek en lekkere cocktails, zo hebben wij tot dansend in de stortregen aan toe een topnacht gehad. Vandaag lekker uitgebrakt en ondankt het stromachtige weer toch maar het strand bezocht en daar tot veruipend aan toe tussen de enorme golven gezwommen.

Vanavond gaan we lekker low budget bij een heerlijk thais straattentje voor 1 euro een ‘kau pad kai' (rijst met kip) eten en daarna, als we de puf nog hebben, gaan we even kijken wat de avond hier, buiten de half moon party, verder te bieden heeft Morgen staat, daar kijken we echt al twee weken naar uit, een yoga cursus uit de lonely planet op het programma! Is kijken hoe lenig we zijn......

Verder hebben we het samen erg gezellig en bevalt het backpack leven ons erg goed! Lekker relaxed doen, heerlijk goedkoop eten en het programma op de dag zelf nog veranderen.

We hopen dat bij jullie ook alles goed gaat. Al mooie sinterklaascadeaus ontvangen? De oude man heeft hier onze schoentjes helaas nog niet gevuld.

Veel liefs,

Floor en Lidia

laar

waauw li het klinkt echt heerlijk!! lekker reizen eten en uitgaan kan haast niet beter.. hier is het aan het stormen en hagelen dus geniet er maar goed van voor je het weet is het weer voorbij en zit je weer in dit koude kikkerlandje..blijf ons op de hoogte houden met je verhalen en foto's is leuk om te lezen ! en lekker kleurtje heb je trouwens aa ben jaloers nou nog heeeeeeeel veel plezier maar dat gaat wel goed komen denk ik xxxxxxxxxx

Maarten (di papa)

Hoi Lieve Li en Floor
Terwijl ik jullie verslag lees valt hier in een winterse storm de eerste natte sneeuw. Reden voor jullie om voorlopig maar lekker weg te blijven. Sinterklaas waait hier waarschijnlijk toch van het dak af dus daar mis je niets aan. Succes met de yoga(leraar) !

Aleid

Te gek meiden, leuk enthousiast verhaal !
We genieten mee.
lfs Aleid

Mama

Super Lidia en Floor jullie verslag, leuk ook om je gisteravond weer even uitgebreid gesproken te hebben. Fijn dat alles zo goed gaat, ook met jullie samen, geniet ervan, je bent maar 1 keer jong!!!! Ik wens jullie nog heel veel plezier,
dikke zoen aan jullie beiden, Mama.

Ben

Meiden,

Klinkt heerlijk. Ik ben stikjaloers maar vooral blij dat het jullie goed gaat. Zie wel uit naar 19 december om jullie te treffen en ook van warmte, eten en alles te genieten.

Janke

Hoi, Wat ontzettend leuk allemaal. Jammer alleen dat jullie geen leuke dingen kunnen kopen om weer mee terug te nemen :). Hier is het koud en harde wind( kracht 10), daar missen jullie dus echt niets aan! Heel veel plezier verder! Groetjes,
Janke

Marieke

Klinkt leuk allemaal, en ziet er ook goed uit!! Geniet ervan!

renie

heey die flop en lidia!
Klinkt allemaal super spannend:D!

Heel veel plezier nog dames;) En breng niet teveel jongens het hoofd op hol (zie foto's;))

Liefs, Renie

Steven

Hoi Floor en Lidia,
Mooi dat jullie het naar je zin hebben! Ik ben erg jaloers op de avonturen die jullie beleven en gaan beleven, maar het is jullie natuurlijk van harte gegund. Maak er nog een mooie tijd van! Wij lezen in ieder geval mee. :) Groetjes, Steven

Annemiek/moemie

Lieve Floor en Lydia,
Het lijkt erop dat ik nu jullie site echt heb bereikt en zelfs iets kan schrijven. Wat ziet het er heerlijk uit en wat fijn dat alles lukt. Hebben jullie genoeg kleren bij je?, genoeg geld? eet je wel gezond? drinken jullie niet teveel kortom.....het is maar goed dat ik er nu pas op kan.
Hier gaat alles goed, al blijf ik Pakistan een land vinden wat je niet voor je plezier gaat bezoeken,. Wel voelt het goed om iets voor de vrouwen in dit land te kunnen doen. Vandaag de hele dag met de studenten op de labourward gewerkt en gebprobeerd ze zo lang mogelijk uit de handen van de dokters te houden. Begint al aardig te lukken en we doen ons stinkende best om de hele dag iedere vrouw te supporten en lief tegen te zijn. Ze mogen hier niet met een bekende om zich heenbevallen want daar is geen plaats voor. Dus zullen ze het met de verpleging of de community midwives moeten doen. Helaas is begeleiden een fenomeen wat ze hier niet kennen, Zonder enige vorm van overleg is er al een VT gedaan en zonder enige empathie wordt er een epi tot saan de navell gegeven. Nu zal ik maar stoppen want ik merk dat ik al mijn frustatie aan het wegtikken ben !
Jullie een onzettend fijne tijd ,,,ook in Bankok. Ik hoop dat het wat beter weer wordt maar zo koud als in nederland zal het niet zijn !
dikke kus voor beide
Annemiek

renée

hhoi meiden
klinkt goed allemaal zeg
al veel slangen en varanen gezien?
hebben julie al in lekkere ranzige hutjes geslapen?
ben erg benieuwd !!
heel veel plezier
annemiek is vanmiddag veilig thuis gekomen

tot snel
groetjes renéetje

Jonne

Heeee wereldreizigers!!
Wat een jaloersmakende verhalen allemaal zeg!!!
Klinkt echt helemaal geweldig met de full moon party's enzo!
Maar merken jullie nu ook iets van de oproer in bangkok? En wanneer vliegen jullie naar Vietnam?
Bou leuk hoor, blijf maar veel leuke verhalen schrijven!
Kus Jonne